keskiviikko 17. kesäkuuta 2009

Ei KULTTUURiA TEHDÄ, KULTTUURi ON


Ei KULTTUURiA TEHDÄ, KULTTUURi ON

- Päivää, tulin teille Kulttuurin töihin.
Mistä aloitan?

- Postitatte nuo kirjeet ensiksi.
sitten puhtaaksikirjoitatte tästä muutaman lausunnon?

- AHA! Minä olen kulttuurisihteeri!
Onpas mukavaa. Alankin tästä heti hommiin.

- Sen jälkeen voitte lukaista tästä pari juttua
ja käydä parissa näyttelyssä.

- AHA! Minä olen siis kulttuurikriitikko.
Minäpä alan tästä heti arvostelemaan.

- Kun tulette sieltä näyttelystä ja olette lukeneet
ne jutut tai sen kirjan, sen runoteoksen,
kirjoitatte niistä jutun tähän ja tähän lehteen.

- A-HAA! Minä olenkin kulttuuritoimittaja.

- Eeeeiii! Ette te ole mitään noista mainituista.
Te olette kulttuurihenkilö joka käsittelee muiden
suoritteita, töitä ja teoksia. Siinä kaikki.
Ja kun tämä määräaikaissopimus loppuu
te olette taas - TYÖTÖN.

- Mutta mistä minä tunnen sitten kulttuurin?

- Ette te sitä tunne. Se on ihmisessä aina.
Jokaisessa. Omalla tavallaan. Menkää sisälle.


Oh-show-tah hoi-ne

3 kommenttia:

  1. Juurikin näin! Kyllä! Samaa mieltä!! ..ja muita sen suuntaisia kyldyrellejä yhteensopivaisuuksia=)

    VastaaPoista
  2. Kalttaat maata - agriculture. Kalttaat muita juttuja - kalttuuri. Tekemisestä se tulee, ja sitten vasta se ON.

    VastaaPoista
  3. Hevoiselle:
    Kaikille riittää, toisille oma, toisille toisten oma.

    Utukalle:
    Tekemisestäpä hyvinkin. Ei riitä että kylvää siemenen, on myös korjattava sato.

    VastaaPoista

Tällä sivustolla joka päivä mieli-, kieli- ja valokuvia  
Kulttuurista; runsaasti vähemmän Sivistyksestä...
satoi eli paistoi. Jo vuodesta 2006.
Trew. Harmaasusi